KÖPVILLKOR

Leverans och köpvillkor

Försäljning av produkter från denna hemsida sker ej till personer under 18 år.
Arteget AB levererar kosttillskott och produkter endast inom Sverige.
Onlinekurser/behandlingar säljs inom Sverige, Norge, Danmark, Finland, Åland

Pris och Betalning

Priserna som presenteras på Arteget AB gäller vid ordertillfället. Fraktavgift tillkommer på order under 1.200 kr.
Arteget AB kan ändra priser på hemsidan utan avisering i förtid. Försäljning sker via KLARNA mot direktbetalning via kort/banköverföring, faktura eller via delbetalning. Mer information om betalning via KLARNA finner du här. 

Fraktkostnad

Fraktavgift på 69 kr till Servicepointombud, order över 1 200 kr levereras utan avgift till DHL Servicepontombud. Hemleverans med DHL Vardagar 7-17 debiteras med 139 kr – observera att det måste finnas någon på plats som kan ta emot leveransen.

Leverans

Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar.

Outlöst försändelse

Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden för kostnader för returfrakt, expeditionskostnad etc om kunden inte hämtar ut sitt paket. Outlösta paket debiteras med en avgift på 250 kr.

Personuppgifter

Alla kunder registreras i vår kunddatabas. De uppgifter som sparas är de uppgifter som kunden själv uppger i kassan i webshopen såsom kundens namn, personnummer, telefonnummer, post- och e-postadress samt i vissa fall insamlade uppgifter i samband med utförande av beställda tjänster där Arteget AB på kundens uppdrag samlar in relevant hälsoinformation för att kunna utföra uppdraget. Personuppgiftsansvarig är Arteget AB. Ändamålet med behandlingen är att kunna administrera beställningar av tjänster och produkter. Uppgifterna kommer uteslutande att behandlas av Arteget AB och dess underleverantörer som tillexempel fraktbolag och samarbetspartner för hantering av betalningar i webshopen. Kunden har rätt att ta del av de personuppgifter som registrerats om denne. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har kunden rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas. Se fullständig integritetspolicy här.

Returpolicy/Ångerrätt

Vid köp i vår webbutik gäller ”Konsuments ångerrätt vid distansavtal”. Det innebär att du som privatkund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att varan mottagits om originalförpackningen ej brutits eller skadats. Om du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. Innan du kan returnera en vara behöver du kontakta oss, antingen via mejl på adress info@arteget.se eller per post till adressen nedan, det går även bra att fylla i och skicka in konsumentverkets ångerblankett till oss antingen som en bifogad fil till info@arteget.se eller postas till returadressen nedan.

Kurs eller behandling som har påbörjats kan ej nyttja ångerrätten oavsett hur många dagar som passerat sedan beställningen gjordes.
Kurs och behandling räknas som påbörjad i samma stund som kund mottagit frågeformulär/dokument inför behandling, kursmaterial eller provtagnings-kit för LAB test eller när ett behandling/kurs/terapi via telefon/dator påbörjats.

Återbetalning görs via KLARNA till det konto du betalat ifrån, har du en utestående faktura krediteras den.
Eventuella bokningsavgifter återbetalas ej.

Avbokning av kurs pga sjukdom efter att tidsfristen för distansavtalslagen har löpt ut (före kursstart).

Om en kursdeltagare inte kan delta i behandling/kurs pga sjukdom flyttas startdatum till nästa kurstillfälle, vissa kurser spelas även in och kan genomföras i efterhand via video.

Avbokning av kurs pga oförutsedda händelser efter att tidsfristen för distansavtalslagen har löpt ut (före kursstart).

Kursplatserna är inte personliga, Arteget AB hjälper gärna till och försöker hitta ersättare vid oförutsedda hinder och förmedlar kontakt mellan säljare och köpare i de fall kursen är fullbokad och reservlista finns.

Arteget AB förbehåller sig rätten att ställa in utbildning, föreläsning, behandling, kurs  eller annan aktivitet på grund av färre anmälda deltagare än 3, eller på grund av anledning som Arteget AB ej råder över som exempelvis allvarlig sjukdom hos personalen, epidemisk smittsam sjukdom eller annat som omöjliggör genomförandet av en kurs eller behandling. Vid helt inställt evenemang från Arteget ABs sida återbetalas alltid hela behandlingskursavgiften.

Reklamation

Du har rätt att reklamera produkter om det på något vis är felaktigt vid leverans. Kontakta Arteget AB inom 14 dagar på info@arteget.se  och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan samt uppge ordernummer. Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på produkten står Arteget AB för returfrakten och ersätter varan mot en ny, om produkten är slut i lager återbetalar Arteget AB det du lagt ut för varan.

Vid eventuell tvist kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) via www.arn.se eller per post till: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm.

Adress vid retur:
Arteget AB.
Norregatan 19
232 35 ARLÖV

Godkänd för F-skatt
Momsnr: SE556868892201
Medlem och kvalitetssäkrad i Kroppsterapeuternas yrkesförbund